perjantai 17. huhtikuuta 2015

Pelaaja esittelyt alkavat - Seda #12

Blogissa puhutaan koko ajan joukkueesta, siitä mihin yhdessä tähtäämme, kuinka meillä on kivaa ja kuinka erilaisia olemme. Nyt olisi ehkä aika myös kertoa, ketkä tämän joukkueen muodostavat ja millaisia me olemme. Kevään aikana joukkueen naiset tulevat teille tutuksi esittelyiden myötä. Aloitetaan minusta!

Pienestä asti olen viihtynyt vedessä. Mökkirannassa saattoi kulua neljä tuntia putkeen kahlatessa, ja pois suostuin vain itkun saattelemana. Äitini ei ole vesipeto, mutta minä olenkin kulkenut isäni jalanjäljillä ensin laitesukelluksen pariin ja sitten uppopalloaltaaseen. Lapsesta asti olen pitänyt liikunnasta, mutta siitä huolimatta olin pullea ja kömpelö. Harrastin tanssia ja hetken aikaa uintia, mutta lajini löysin vasta 16-vuotiaana. Olin pelannut vain puoli vuotta kun keväällä 2004 uskaltauduin jo nuorten maajoukkueleirille. Silloin se tapahtui, minusta tuli urheilija! Mitä voimakkaammaksi, taitavammaksi ja parempi kuntoiseksi tulin sitä itsevarmemmaksi kasvoin. Vaikka taitoni eivät olleet vielä ensimmäisissä maaotteluissani kovinkaan kummoiset, valmentajat antoivat minulle peliaikaa. Uskon tämän olleen kiitos ja palkinto uurastuksestani joukkueen eteen. 


Nyt olen pelannut uppopalloa lähes 12 vuotta. Välillä sitä miettii, että mikä minut saa kerta toisensa jälkeen hyppäämään altaaseen, mutta tähän minulla on ainakin kaksi selkeää syytä. Uppopallo on asia, jossa koen olevani hyvä. Se on "minun juttu" ja saan siitä itsevarmuutta. Toinen syy on joukkueen kanssa kilapaileminen. Sydämessäni maajoukkue on minun kotijoukkue, joka kasvattaa minussa kilpailuhenkeä. Tällä joukkueella haluan voittaa!

Kun en ole treenaamassa, teen töitä fysioterapeuttina. Aikoinaan hain opiskelemaan yhteiskuntapolitiikkaa, mikä on melko huvitttavaa, sillä tulevat eduskuntavaalit aiheuttavat minulle nyt todellista päänvaivaa. Luulin edustavani jotain, mutta vaalikoneet kertovatkin kaikkea muuta. Vuoden vaihteessa muutin kotikaupungistani Jyväskylästä Helsinkiin. Olen aina ajatellut olevani isonkaupungin tyttö, mutta nyt harkitsemme Mikon kanssa Hyvinkäälle muuttoa. Millonkas Riihimäellä on uppopallo treenit?


Ai niin! Ihmettelette varmaan nimeäni. Isäni on turkkilainen.

Terveisin Seda #12

1. Perus sunnuntai aamu.
2. Laajavuoren valloitus Suvin, entisen mokke kaverin, kanssa kesällä 2014
3. Tupareiden teemana haaveet. Maailmanmestaruus!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti