perjantai 20. maaliskuuta 2015

yöpall... eikun uppopalloa!

Katja, Seda #12 ja Niina, joka oli maajoukkueen pakki Barissa 2007

Tiistaina minun oli tarkoitus mennä Pikkolaan Kuplan treeneihin. Treeneissä on paljon hyvää: kovat pelit ja minun kotoa hallille on matkaa vain kilometrin verran. Miksi en sitten mennyt taaskaan noihin kovasti "himoitsemiini" treeneihin? No siksi, että ne alkavat 21:30. Tuohon aikaanhan minä olen jo yöpuvussa, hampaat pestynä ja purentakiskot suussa sohvalla odottamassa unta. Treenien sijasta seiskan aikaan nappasin koiran ja poikaystävän (molemmat hihnassa?) ja menimme lähimetsään kouluttamaan koiraa. Vaikka treeneihin menemättä jättäminen painoi huonona omatuntona, niin lämpimässä kevät illassa oli ihanaa viettää sitä paljon puhuttua laatuaikaa. Kai sinäkin olet päässyt nauttimaan ihanasta keväästä? Korvatakseni tiistai-illan ohitetut uppopallo treenit, heräsin keskiviikkona ajoissa ja kävin vetämässä uintitreenin ennen töitä.

Eilen torstaina menin sitten Myyrmäkeen Hydromanian treeneihin. Uppopallo alkaa 20:30 ja toisin kuin Pirkkolassa, ennen vuoroa voi käydä salilla tai uimassa. On NIIN paljon helpompaa ja mukavampaa lähteä treenaamaan seitsemän aikoihin, uida ennen uppopalloa ja olla kymmeneltä kotona, kuin koittaa herättää itsensä treeneihin vasta yhdeksän aikoihin. Nukahtaminenkaan ei venähdä puoleen yöhön, ja aamulla on taas helpompi herätä uuteen päivään. Treeneissä uinti tuntui kevyeltä ja pallo pysyi käsissä. Katjan ja Niinan kanssa oli helppo pelata, ja me tytöt oltiin hyviä yhdessä! Miehillä olevan voiman me korvamme järkevillä sukelluksilla ja kovalla kunnolla. 

Oma päivä rytmini on melko rutinoitunut, eikä kova motivaatiokaan pidä minua tarpeeksi virkeänä lähtemään yhdeksän aikaan treeneihin, minulle kun yö alkaa jo yhdeksän jälkeen. Ihmettelen suuresti, että miten jotkut jaksavat toistuvasti harjoitella myöhään illalla, minun nukkumaanmeno ajan jälkeen. Kysehän ei ole vain uppopalloilijoista, sama tilanne on varmasti monella muunkin lajin harrastajalla. Kuinka myöhään sinä olet valmis treenaamaan?

Katja

Sedan #12 ja Katjan allasselfie ;)


Huomenna olisi toiveena päästä kahden tunnin spinningkiin. Toivotaan, että jono tunnille lyhenee, ja pääsen testaamaan omia rajojani. Tällä viikolla pitää myös tehdä yksi maksimikestävyysharjoitus, jonka minä meinasin kuitata sunnuntain spinningillä. Millaiset suunnitelmat sinulla on viikonlopulle?

Terveisin Seda #12


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti